Aplikace Foxdeli již druhým rokem umožňuje e-shopům lepší komunikaci se svými zákazníky i absolutní přehled o distribuci objednávek. Výsledkem je nižší vratkovost, posílení značky e-shopu a zákaznická spokojenost. Jak přesně nástroj funguje a kam oceňovaný start-up míří? I o tom jsme mluvili se zakladatelem a ředitelem Foxdeli Martinem Jarešem.
Start-up Foxdeli vznikl na konci roku 2019 z původního projektu Balíkonoš. Projekt si kladl za cíl zlepšit distribuci online objednávek. Jakmile si totiž zákazník v e-shopu objedná produkt, veškerou další komunikaci přebírají dopravci. E-shop tak přichází v průběhu samotného nákupního procesu o svou značku i způsob komunikace.
Přepravci na jednom místě a štítky na klik
Foxdeli umožňuje přímou správu přepravců i tisk štítků z aplikace. Nástroj upozorní obchodníka, jakmile je se zásilkou problém, a ten má možnost okamžitě reagovat. Snižuje se tak celková vratkovost zásilek.
„Foxdeli pomáhá e-shopům se správou a distribucí objednávek ze skladu. Může se zaměřit na to, aby objednávek doručil co nejvíce, mohl komunikovat v průběhu doručování se svými zákazníky a neztrácel při tom svou značku,“ říká zakladatel a ředitel Foxdeli Martin Jareš.
Výhoda pro nakupujícího i prodávajícího
Nejen pro e-shopy, ale také pro samotného zákazníka se celý proces nákupu zjednoduší.
„Nakupující v e-shopu získá přehled o tom, kde se objednávka nachází, kdy bude doručena či od jakého e-shopu objednávka je. Adresát se může vyjádřit po doručení, zda vše proběhlo v pořádku, a tím dávat nejen zpětnou vazbu k nákupu, ale také k jeho předání. Je to důležitá zpětná vazba, protože samotné doručení je součást nákupního procesu,“ říká ředitel Foxdeli.
Konec „přepravštiny“. I tak by se dal charakterizovat jeden z přínosů aplikace. Od začátku do konce se zákazníkem komunikuje samotný e-shop, a to vlastním jazykem.
„Klademe si za cíl pracovat nejen s distribucí, ale se zákaznickou spokojeností, ať už to pro e-shop znamená cokoli. Rád to přirovnávám ke kamennému obchodu. Ve chvíli, kdy ho máte, chcete, aby na zákazníka obchod působil příjemně. Foxdeli umožňuje to samé v e-commerce a online prostředí,“ dodává Martin Jareš.
Vlaštovka letící do světa
Společnost Foxdeli se v letošním roce zúčastnila soutěže Vodafone Nápad roku a umístila se na druhém místě. Aplikace byla zároveň oceněna společností Huawei jako start-up roku a získala hlavní cenu, interaktivní tabuli IdeaHub.
„Foxdeli jsme zakládali s tím, že to není český projekt, ale evropský. V tuto chvíli ovšem víme, že je světový,“ říká Martin Jareš a dodává, že se v polovině příštího roku společnost chystá vstoupit na německý, rakouský, švýcarský trh a dále do světového e-commerce.